Dlaczego logo firmy jest tak niesamowicie ważne?

Na jakie logo się zdecydować? Co moja firma na tym zyska? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziecie w tym artykule.

Logo to kluczowy element marki. Kiedy mówimy… LG, od razu macie przed oczami logo firmy, prawda? Microsoft? Google? – i można by tak wymieniać w nieskończoność. Firmy, które zadbały o odpowiednio zbudowane, chwytliwe logo istnieją na rynku, bo zostały dobrze zapamiętane!


Logo znajduje się niemal wszędzie, na broszurach, ulotkach, plakietkach, długopisach, budynkach czy nawet na stronach pracowników. Tak więc tuż obok nazwy, logo jest najważniejszą i najistotniejszą rzeczą, którą zauważy klient i które będzie mu się kojarzyć właśnie z Twoją marką.

1. Logo jest niejako nośnikiem informacji. To nie tylko ładna grafika, ale ma ono pokazać potencjalnemu klientowi czym zajmuje się bądź jakie usługi świadczy Twoja firma. Logo może być… kobiece, męskie, dynamiczne, statyczne, ozdobne, bardzo proste, nowoczesne albo przeciwnie – klasyczne… Jednakże odpowiedni dobór kolorów, stylu czy formy sprawia, że klient niemal od razu zapamięta nazwę Twojej firmy. Zapamięta Ciebie!


2. Logo jest również elementem identyfikacji wizualnej. Jeśli już posiadasz jakiekolwiek… wzorce, to logo powinno z nimi ściśle współgrać.


3. Logo powinno być wyraziste i proste! Projekt ma zapadać łatwo w pamięć, nikt nie będzie skupiał się nad logo wypełnionym małym druczkiem… Nie staraj się więc umieścić w nim wielu detali – przeciwnie. Nie męcz klienta już na samym wstępie – swoim logo – to nie pomoże odnieść Ci sukcesu. Skomplikowana grafika naprawdę źle się prezentuje.


4. Jeśli już posiadasz swoje logo, firma istnieje długo na rynku, to mimo wszystko pomyśl (nie za często!) nad jego odświeżeniem, zmianą. Dlaczego? Zbyt częste zmiany oczywiście zdezorientują odbiorcę, jednak czasami w uzasadnionych przypadkach naprawdę warto zmienić logo. Chociażby w momencie gdy wygląda już przestarzale – spoglądając na inne logo podobnych marek do Twojej. Jeśli Twoja firma zmieniła bądź rozszerzyła charakter działalności, również logo powinno „dać o tym znać” klientom. Zmienić się – choć trochę. Odświeżone logo – nowy start marki!

Jak więc powinno wyglądać dobre logo?

1. Przede wszystkim – prostota – o czym już wspomnieliśmy. Prosto, aczkolwiek – chwytliwie – do zapamiętania. Siła tkwi właśnie w prostocie! Dodatkowym atutem prostego logo jest to, że będzie go można zwiększyć bądź zmniejszyć niemal do dowolnych rozmiarów a on zawsze będzie wyglądać dobrze i przede wszystkim czytelnie.


2. Kolejna ważna rzecz to dopasowanie do marki. Nie używaj w logo wielu kolorów… Jeśli masz firmę, która zajmuje się dystrybucją… wody, niech logo jest niebieskie i świadczy o tym czym zajmuje się Twoja firma. Tyle. Logo firmy musi być zrozumiałe dla klienta.


3. Pisaliśmy również o uniwersalności. Kiedy już stworzysz, bądź zlecisz stworzenie logo dla swojej firmy, dobrze się zastanów czy będzie się wszędzie tak samo dobrze prezentować? na ulotkach, broszurach, stronie internetowej, na strojach, wizytówkach a nawet długopisach czy innych gadżetach firmowych bądź nawet samochodach.


4. Pamiętaj też by logo było ponadczasowe! Ma ono bowiem służyć Ci wiele lat!


5. Drobny element zaskoczenia? Nie chodzi nam tu o to byś wymyślał rzeczy żywcem z kosmosu, ale niech choć drobny element w logo wyróżni Cię spośród innych firm!

Masz już pomysł?

Źródło: zlapgrafika.pl – profesjonalne projektowanie logo

0 0 vote
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Łukasz
3 miesięcy temu

Wiadomo ładne rzeczy przyciągają klientów, a samo logo świadczy o tym ze firma dba o jakość i szczegóły. Jak takie rzeczy są zaniedbane to tak samo może odebrać klient i stwierdzić ze dla nich mogą wykonać fuszerkę…

1
0
Dołącz do dyskusji.x
()
x