W jaki sposób skutecznie reklamować lokalny biznes? 3 sprawdzone kroki.

Sukces lokalnej działalności już dawno przestał opierać się wyłącznie na dobrej lokalizacji firmy, rozwieszaniu setek banerów i plakatów, rozdawaniu ulotek czy reklamie za pomocą radia. Obecnie, aby dotrzeć do nowych konsumentów musisz sięgać po narzędzia i techniki, które pozwolą Ci być tam, gdzie oni.

Musisz zdawać sobie bowiem sprawę, że klienci stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów, a pierwsze poszukiwania związane z zakupami (zarówno produktów, jak i usług) zaczynają od Internetu.

Poznaj 3 obszary promocji w sieci, dzięki którym podbijesz lokalny rynek i realnie wpłyniesz na rozwój swojego biznesu.

1. Załóż własną stronę internetową

Strona www w świecie wirtualnym jest tym samym, co siedziba Twojej firmy w tym rzeczywistym. Bez jednego ani drugiego nie możesz z powodzeniem prowadzić swojej działalności.

Pamiętaj, że strona www to nie tylko “ładnie wyglądająca” wizytówka. Serwis internetowy potrafi być bardzo skutecznym narzędziem promocji, a przede wszystkim sprzedaży.

Żeby tak się stało, musisz jednak trzymać się kilku zasad tworzenia stron internetowych:

  • Twoja strona musi być czytelna i prosta w obsłudze. Bez tego możesz mieć pewność, że użytkownicy szybką ją opuszczą. 
  • Twój serwis musi posiadać angażujące, wartościowe i przekonujące treści (w tym pomoże Ci copywriter).
  • Strona powinna mieć ładny, nowoczesny i ponadczasowy design. Z jednej strony taki, aby nie wyglądała jak z poprzedniej epoki, z drugiej z kolei – “nieprzekombinowany”, aby nie wzbudzała w odbiorcach poczucia zagubienia. 
  • Należąca do Ciebie strona www musi być zoptymalizowana pod kątem SEO. Taki zabieg pozwoli Ci na poprawienie jej widoczności w wyszukiwarce (np. Google), a co za tym idzie – spowoduje znaczny wzrost liczby odwiedzających. Więcej na temat SEO oraz jak działa wyszukiwarka Google można znaleźć we wpisie: SEO dla początkujących.

2. Zadbaj o swoją obecność w mediach społecznościowych

Popularne social media, na czele z Facebookiem i Instagramem, pełnią rolę łącznika między Tobą a Twoimi obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. 

Wykorzystaj to w pełni, publikując za ich pośrednictwem treści, które nie tylko zainteresują Twoich odbiorców, ale również podniosą poziom ich zaangażowania i przekonają do korzystania właśnie z Twojej oferty.

Jakie mogą być to treści?

W dużej mierze zależy to od profilu Twojej działalności. Jednak “nieśmiertelnymi” taktykami, które sprawdzają się prawie zawsze są:

  • Organizowanie konkursów z nagrodami. No bo kto nie chce zgarnąć darmowego produktu czy vouchera na skorzystanie z usługi?
  • Proponowanie ciekawych gier i zabaw. Takich, w których Twoi odbiorcy mogą wykazać się kreatywnością, spostrzegawczością, wiedzą lub po prostu refleksem.
  • A przede wszystkim – publikowanie treści, które z punktu widzenia odbiorców są wartościowe – skłaniają ich do reakcji, a także dzielenia się z innymi.

3. Nie oszczędzaj na reklamie

Fakt, że działasz lokalnie nie oznacza, że nie możesz sięgać po narzędzia wykorzystywane zwłaszcza przez znane marki.

Masz już stronę, działasz w social mediach, ale by wykorzystać pełen potencjał swojej firmy, powinieneś postawić również na inne kanały dotarcia do swoich klientów.

W tym przypadku z pomocą przyjdą Ci płatne formy reklamy, takie jak: Google Ads, Facebook Ads, a ponadto YouTube Ads.

  • Google Ads stanowi świetne uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem, które jak wiemy – potrzebują więcej czasu, aby podnieść swoją skuteczność. Sprawdza się również tam, gdzie pozycjonowanie jest po prostu za drogie lub nie przynosi zamierzonych efektów.
  • Facebook Ads z kolei pomoże Ci docierać do nowych odbiorców, którzy jeszcze nie zdążyli zapoznać się z Twoją firmą. Wykorzystasz je także jako lek na regularnie “obcinane” zasięgi.
  • YouTube Ads natomiast pozwoli wykorzystać Ci potęgę video marketingu, dzięki któremu za niewielkie pieniądze dotrzesz nawet do tysięcy potencjalnych klientów.

Szukasz wsparcia w lokalnej promocji Twojej firmy za pomocą sieci?

Jeżeli po zapoznaniu się z powyższymi wskazówkami stwierdzisz, że promocja firmy nie jest Twoją mocną stroną i wolisz, aby zajęli się nią profesjonaliści – oczywiście, jest taka możliwość. Na rynku funkcjonuje mnóstwo agencji, jak i “wolnych strzelców”, którzy z przyjemnością wezmą pod opiekę Twoją markę.

0 0 vote
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Paweł
4 miesięcy temu

Załóż wizytówkę Google Moja Firma 🙂

Marcin
Marcin
4 miesięcy temu
Reply to  Paweł

Bardzo dobra sugestia. Wizytówka od Google tez bardzo dobrze się sprawdzi przy reklamie firmy w internecie.

2
0
Dołącz do dyskusji.x
()
x